Direct naar de content

Genomineerden voor Vrijwilligersprijs 2022 bekend

Feestelijke prijsuitreiking op 25 november 2022 tijdens het Vrijwilligersfeest

In samenwerking met:

Om vrijwilligers te waarderen is er de ‘Stichtse Vecht Vrijwilligersprijs’. Er zijn 6 individuele vrijwilligers genomineerd voor de categorie individu en 6 vrijwilligersgroepen voor de categorie groep. Op vrijdag 25 november tijdens het Vrijwilligersfeest horen zij wie in hun categorie de Vrijwilligersprijs heeft gewonnen.

Juryvoorzitter en wethouder Karin van Vliet: “Vrijwilligers maken Stichtse Vecht! Het was dan ook niet eenvoudig voor de jury om de genomineerden te kiezen. Het liefst zou je alle vrijwilligers de prijs willen geven. Jaar in jaar uit, maar ook juist in deze tijd met inflatie, geldzorgen en de opvang van vluchtelingen doen zij veel goed werk voor en met onze samenleving. Dat erkennen en waarderen we met deze prijs.”

De genomineerden zijn…

In de categorie ‘individuele vrijwilliger’:

• Aartje Roetman van de Voedselbank Stichtse Vecht
  • Antoinette Scheerhoorn van Woonzorgcentrum Maria Dommer
  • Laura Moes van Scouting Jan Campert
  • Marjon Bink van Kinderboerderij Otterspoor
  • Mike Lodder van burgerinitiatief voor opvang Oekraïense vluchtelingen
  • Tom Branderhorst van HV Nijenrodes

In de categorie ‘vrijwilligersgroepen of -organisaties’:

• de vrijwilligers van Dagbesteding In de Reizende Man’
  • de vrijwilligers van Stichtse Vecht Computer Café
  • de Vriendenkringen Handjehelpen in Stichtse Vecht
  • de vrijwilligers van Zwembad De Meent
  • de vrijwilligers betrokken bij hulp aan Oekraïense vluchtelingen in Stichtse Vecht.
  • de vrijwilligers Project Werk aan de Kerk

Een breed samengestelde en onafhankelijke jury koos deze 12 genomineerden uit de 37 vrijwilligers en vrijwilligersgroepen die werden voorgedragen voor de Vrijwilligersprijs 2022.

Vrijwilligersfeest 2022: dik verdiend

Juryvoorzitter Karin van Vliet reikt de prijs uit tijdens het Vrijwilligersfeest op vrijdagavond 25 november van 18.30 uur – 22.00 uur. Van Vliet: “Dan zetten we de genomineerden in het zonnetje voor hun vrijwilligerswerk. En dat is dik verdiend!”

De verkiezing en de uitreiking van de Vrijwilligersprijs worden in opdracht van de gemeente georganiseerd door de Vrijwilligerscentrale Stichtse Vecht. Bij het organiseren van het feest houden we ons aan de dan geldende coronaregels. Dat kan dus betekenen dat de vorm van het feest nog verandert.

Ben je vrijwilliger? Meld je aan voor het feest

Dit jaar vindt het Vrijwilligersfeest in Hoeve Landzicht (Nieuwer Ter Aa), met live muziek, hapjes en drankjes en natuurlijk de uitreiking van de Vrijwilligersprijs 2022.

Aanmelden voor het feest kan tot 18 november 2022 via www.vrijwilligersstichtsevecht.nl. Er is een beperkt aantal plaatsen, dus wees er snel bij! Hoeve Landzicht is moeilijk bereikbaar met het openbaar vervoer. Reis je normaal gesproken met het openbaar vervoer en wil je gebruik maken van het door de Vrijwilligerscentrale geregelde busvervoer vanaf station Breukelen naar de feestlocatie? Dan kun je dit aangeven in de aanmelding voor het vrijwilligersfeest.

• Wie wint dit jaar de Vrijwilligersprijs?

Vragen naar aanleiding van dit persbericht? Neem contact op met

• Marga Buiter via 06 – 109 101 41 of persvragen@stichtsevecht.nl
  • Natasja Verhoogt van de Vrijwilligerscentrale via 0346 -29 07 10 of vrijwilligerscentrale@welzijnsv.nl.